اتوسا کلانتر هرمزی؛ مهدی وجدانی همت
دوره 10، شماره 34 ، آبان 1395، ، صفحه 221-246
چکیده
این پژوھش بھ منظور پیشبینی میزان آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود بھ دبستان بر اساس ھوش ھیجانی مادران آنھاصورت گرفتھ است. جامعھ پژوھش مادران دارای حداقل سواد خواندن و نوشتن بھ ھمراه فرزندانشان بوده کھ برای ارزیابیآمادگی تحصیلی فرزند خود بھ پایگاه سنجش تحصیلی بدو ورود بھ دبستان شھرستان اسدآباد در تابستان ١٣٩٣مراجعھ کردهاند.تعداد ١٢٠مادر ...
بیشتر
این پژوھش بھ منظور پیشبینی میزان آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود بھ دبستان بر اساس ھوش ھیجانی مادران آنھاصورت گرفتھ است. جامعھ پژوھش مادران دارای حداقل سواد خواندن و نوشتن بھ ھمراه فرزندانشان بوده کھ برای ارزیابیآمادگی تحصیلی فرزند خود بھ پایگاه سنجش تحصیلی بدو ورود بھ دبستان شھرستان اسدآباد در تابستان ١٣٩٣مراجعھ کردهاند.تعداد ١٢٠مادر دارای این شرایط بھ عنوان نمونھ انتخاب شدند. این پژوھش از نوع توصیفی و با روش ھمبستگی است.ابزارھای اندازهگیری آن عبارتاند از: مقیاس ھوش ھیجانی شات و آزمون آمادگی تحصیلی کودکان. آزمون آمادگی تحصیلیسطح عملکرد کودکان را در سھ حیطھی کلامی، شناختی- حرکتی و کلی تعیین میکند. برای تجزیھ و تحلیل دادهھا از ضریبھمبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون استفاده شد. نتایج نشان داد کھ سطح عملکرد کلامی، شناختی- حرکتی و کلی کودکان براساس ھوش ھیجانی مادر قابل پیشبینی است. ھمچنین پیشبینی سطح عملکرد کلامی کودکان بر اساس ھوش ھیجانی مادرمعنادارتر از سطح عملکرد شناختی- حرکتی آنان است