هادی کازرونی شامیری؛ سعید مرادی
چکیده
هدف از پژوهش حاضر نقش آموزشهای مجازی و حاکمیت فنآوری اطلاعات در شایستهسالاری مدیران دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و به لحاظ نوع پژوهش یک مطالعه توصیفی- همبستگی بود. جامعهی آماری پژوهش حاضر از مدیران و معاونین مدیران دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان تشکیل شده بود (250 نفر) که تعداد 185 ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر نقش آموزشهای مجازی و حاکمیت فنآوری اطلاعات در شایستهسالاری مدیران دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و به لحاظ نوع پژوهش یک مطالعه توصیفی- همبستگی بود. جامعهی آماری پژوهش حاضر از مدیران و معاونین مدیران دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان تشکیل شده بود (250 نفر) که تعداد 185 نفراز مدیران و معاونین مدیران دانشگاه آزاد اسلامی شمال استان خوزستان (دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول، شوش و اندیمشک) با روش نمونهگیری تصادفی طبقهای بهعنوان نمونه آماری پژوهش انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه آموزشهای مجازی ظهیری خواه (1393)، پرسشنامه حاکمیت فناوری اطلاعات دیناروندنیک (1392) و پرسشنامه شایستهسالاری مصلحی (1391) بود. تجزیهوتحلیل با نرمافزار SPSS (ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه) صورت گرفت. نتایج پژوهش حاضر نشان داد: آموزشهای مجازی و حاکمیت فناوری اطلاعات با شایستگی مدیران دانشگاههای آزاد اسلامی شمال استان خوزستان (دانشگاه دزفول، اندیمشک و شوش) رابطه مثبت و معنادار داشت. آموزشهای مجازی با شایستهسالاری رابطه مثبت و معنادار داشت. حاکمیت فنآوری اطلاعات با شایستهسالاری رابطه مثبت و معنادار داشت.