افشاری، ع. و هاشمی، ز. (1397). اثربخشی طرحواره درمانی بر رفتارهای ایذایی دانشآموزان مبتلا به اختلالهای یادگیری. مجله ناتوانیهای یادگیری، 7(25)، 20-7.
حاجلو، ن. و رضایی شریف، ع. (1392). بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو. مجله ناتوانیهای یادگیری، 1(1)، 43-24.
خانکشی زاده، ط. و رضایی، ا. (1391). رابطه دانش فراشناخت، نظریههای ضمنی هوش و نگرش به رفتارهای کمکطلبی با عملکرد ریاضی دانشآموزان دختر پایه سوم راهنمایی شهر تبریز. فصلنامه علوم تربیتی، 5(18)، 108-89.
رضایی، ا. و پاشایی، ل. (1389). رابطه بین باورهای شناختی و نگرش به رفتارهای کمکطلبی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. فصلنامه علوم تربیتی، 3(9)، 126-109.
سیفی، س.، ابراهیمی قوام، ص.، عشایری، ح.، فرخی، ن. و درتاج، ف. (1396). اثربخشی یادگیری سازگار با مغز بر مؤلفههای برنامهریزی و حل مسئلهی کارکردهای اجرایی دانشآموزان دبستان. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 13(43)، 118-101.
سیفی، س.، ابراهیمی قوام، ص.، عشایری، ح.، فرخی، ن؛ و درتاج، ف. (1396 ب). اثر یادگیری سازگار با مغز بر انعطافپذیری شناختی و توجه انتخابی دانشآموزان. تازههای علوم شناختی، 19(3)، 61-51.
شرفی، س. (1391). وظایف والدین کودکان دارای اختلال یادگیری. مجلهی تعلیم و تربیت استثنایی، 112، 45-55.
محمودیان، ح.، صفری، ه.، آقایی، ح.، رضوانیفر، ش. و میرمحمدتبار، س. ع. (1391). مقایسهی رفتارهای کمکطلبی تحصیلی در دانشآموزان عادی و دانشآموزان دارای ناتوانی یادگیری ریاضی. مجله ناتوانیهای یادگیری، 2(1)، 119-107.
مؤمنی، خ.، ابراهیمی، پ. و حسینیان، س. (1393). ارتقای سلامت روان و کیفیت زندگی از طریق برنامه تابآوری برای مادران کودکان دارای اختلال یادگیری. فصلنامه فرهنگی - تربیتی زنان و خانواده، 8 (26)، 60-39.
نصیریپور، ص. و طالعپسند، س. (1397). ویژگیهای روانسنجی مقیاس حافظه: اندازهگیری کارکردهای روزانه حافظه در دانشآموزان. مجله روانشناسی شناختی، 6(1)، 70-61.
Akyurek, E., & Afacan, O. (2013). Effects of Brain-Based Learning Approach on Students’ Motivation and Attitudes Levels in Science Class. Mevlana International Journal of Education (MIJE). 3 (1), 104 – 119.
Bear, M. F., Connor, B.W. & Paradiso M.A. (2001). Neuroscience: Exploring the brain. Philadelphia, Lippincott Williams & Wilkins.
Brodnax, R. M. (2004). Brain compatible teaching for learning. (Unpublished PhD Thesis), Indiana, University, Indiana.
Caine, R. N. (2000). Building the bridge from research to classroom. Educational Leadership, 58 (3), 59-61.
Eslami, M., Haghdoost, A. A., Afsaneh, N., Hamideh, R. S. (2014). Prevalence of learning disability in primary school students in Kerman City. European Online Journal of Natural and Social Sciences, 3 (3), 534-540.
Geurten, M., Majerus, S., Lejeune, C., & Catale, C. (2018). Questionnaire of Memory (Q-MEM): A new measure of everyday memory functioning in school-age children. Applied Neuropsychology: Child, 7(1), 44-51.
Grunke, M., & Morrison Cavendish, W. (2016). Learning disabilities around the globe: Making sense of the heterogeneity of the different viewpoints. Learning Disabilities: A Contemporary Journal, 14, 1-8.
Haghighi, M. (2013). The effect of brain- based learning on Iranian EFL learner achievement and retention. Akdeniz Language Studies Conference, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 70, 508 – 516
Kiedinger, R. S. (2011). Brain-based Learning and its Effects on Student Outcome In Elementary Aged Students Graduate Degree/Major: MS Education Research Adviser: Karen Zimmerman, Ph. D (Doctoral dissertation, University of Wisconsin-Stout).
Lego, L., & Seepho, S. (2012). Brain-compatible activities for ESL vocabulary learning and retention. International Journal of Scientific and Research Publications, 2 (1), 1-6.
Lingeswaran, A. (2013). Assessing knowledge of primary school teachers on specific learning disabilities in two schools in India. Journal of Education and Health Promotio,. 2 (1), 30 – 40.
Miller, A. L. (2003). A descriptive case study of the implementation of brain- based learning with technological support in a rural high school. (Unpublished PhD Thesis). Northern Illinois University.
Nayfeld, I., Fuccillo, J., & Greenfield, D. B. (2013). Executive functions in early learning: Extending the relationship between executive functions and school readiness to science. Learning and Individual Differences, 26, 81-88.
Shukla, P., Agrawal, G. (2015). Awareness of learning disabilities among teachers of primary schools. Online Journal of Multidisciplinary Research., 1(1), 33-8.
Slavkin, M. (2004). Authentic learning: How learning about the brain can shape the development of students. Lanham, MD: Scarecrow Education
Varghese, M. G., & Pandya, A. S. (2016). a study on the effectiveness of brain-based- learning on Students of secondary level on their academic achievement in biology. International Journal of Humanities and Social Sciences (IJHSS), 5 (2), 103 – 122.
Wekesa, W. R., Poipoi, M. W., Wanyama, R., Nyakwara, B. S. (2012). Early identification of learning disabilities among standard three pupils of public primary schools in Butere district, Kenya. Journal of Emerging Trends in Educational Research and Policy Studies. 3 (4), 695-700.
Willcutt, E. G., Boada, R., Riddle, M. W., Chhabildas, N., DeFries, J. C., & Pennington, B. F. (2011). Colorado Learning Difficulties Questionnaire: validation of a parent-report screening measure. Psychological assessment, 23(3), 778.
Zamani P, Hozeily E, Tahmasebi N, Ahmadi A, Moradi N. (2018). The Effect of Elementary School Teachers’ Knowledge of Learning Disabilities on Referring Afflicted Students to Speech Therapy. Iranian Rehabilitation Journal, 16 (4), 371-378.