ابوالمعالی الحسینی، خ. (1392). تحلیل کیفی متن: استقرا/قیاس. علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، 4 (1)، 83-102.
اردکانی، ق.، ملکی، ر.، صادقی، ع. و درتاج، ف. (1396). طراحی الگوی برنامه درسی پژوهش محوری در مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی برای پرورش تفکر و خلاقیت در دانشآموزان. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 7 (3)، 63-106.
اسدیان، س.، و حبیبی آذر، ا. (1392). بررسی اثربخشی برنامه درسی علوم به شیوه آموزش محور با برنامه درسی علوم به شیوه پژوهش محور در دوره ابتدایی، علوم رفتاری، 15(5)، 9-23.
پولادرگ، م. (1395). طراحی و تدوین راهنمای برنامه درسی مبتنی بر قصه. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی. دانشگاه خوارزمی.
حسنزاده، ش.، صالحی، ک. و مقدم زاده، ع. 1397. تأثیر تدریس مشارکتی بر انسجام گروهی دانشآموزان ابتدایی. پژوهش در نظامهای آموزشی، ۱۲ (۴۰)، 39-63.
حسین خانزاده، ع.، ابراهیمی، ش.، حسینی، ش. و خداکرمی، ف. (1398). تأثیر آموزش ریاضی از طریق برنامههای آموزشی رایانهای بر یادگیری ریاضی و علاقه به ریاضی دانشآموزان دیرآموز. توانمندسازی کودکان استثنایی، 10(2)، 149-164.
حسینی، ع.، اشکوری، ع.، و مجیدی، ن. (۱۳۹۹). اثربخشی آموزش مبتنی بر بازی بر میزان یادگیری و انگیزه دانشآموزان در زبان عربی، جستارهای زبانی، ۱۱ (۲)، ۳۶۳-۳۸۸.
حیدری، س.، و غفاری نیا، ر. (۱۳۹۸). مقایسهی تأثیر دو روش آموزش به شیوهی بازی و سنتی بر یادگیری ریاضی دانشآموزان دختر مقطع ابتدایی (مطالعه موردی: شهر ایوان)، پیشرفتهای نوین در روانشناسی، علوم تربیتی و آموزشوپرورش، ۲ (۲۰)، ۷۷-۹۵.
دهستانی، ن.، و مجیب، ف. (1387). تأثیر آموزش مفاهیم علوم تجربی به روش قصهگویی بر میزان یادگیری دانشآموزان دختر پایه اول ابتدایی شهر تهران سال تحصیلی 87-86. روانشناسی تربیتی، 4 (11)، 60-75.
رهبر، ا. (1389). بررسی تأثیر برنامه درسی تلفیقی و غیر تلفیقی بر یادگیری دانشآموزان پایه سوم ابتدایی در درس علوم تجربی با روش قصهگویی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه علامه طباطبایی.
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی. (1397). علوم تجربی اوّل دبستان. تهران: شرکت افست.
سهیلی، ف.، سلگی، ز.، و خنجر، ا. (1398). تأثیر آموزش به شیوه قصهگویی، کتابخوانی و نمایش فیلم بر میزان انگیزش و علاقهمندی کودکان به مطالعه. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی (پیام کتابخانه سابق)، 25 (1)، 67-94.
شفیعی، م. جهانی، ج.، و خلیفه، ح. (۱۳۹۸). تأثیر بازی دارت آموزشی بر میزان یادگیری مفاهیم اساسی ریاضی پایهی اول دورهی ابتدایی، پژوهشهای برنامه درسی، ۹(۱)، ۳۰-۵۳.
صالحی نژاد، ن.، درتاج، ف.، سیف، ع. ا.، و فرخی، ن. ع. (1396). اثربخشی بسته آموزشی مبتنی بر نرمافزار چندرسانهای ساخت نقشه ذهنی بر مهارتهای شناختی درس علوم در دانشآموزان دختر پایه هشتم. پژوهش در نظامهای آموزشی، ۱۱ (۳۸)، 7-37.
عظیمی، ا.، جعفری هرندی، ر.، و موسوی پور، س. (1393). اثربخشی بازیهای آموزشی رایانهای بر پیشرفت تحصیلی و نگرش به یادگیری درس علوم. پژوهش در برنامهریزی درسی، 2 (15)، 34-44.
علوی لنگرودی، ک.، و رجایی، ا. (1395). تأثیر برنامهی درسی قصهگویی و نمایش خلاق بر خلاقیت و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر پایه پنجم ابتدایی در دروس انشا و هنر. پژوهش در برنامهریزی درسی، 13 (51)، 118-129.
غفاری، خ.، داوودی، ح. حیدری، ح.، یاسبلاغی شراهی، بو و محمدی، ف. (1398). اثربخشی بازی آموزشی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان کلاس اول ابتدایی در درس فارسی. مطالعات روانشناسی تربیتی، 16 (35)، 211-242.
مرزبان، س.، باقری، م. و تلخابی، ی. (1397). تأثیر داستانگویی از طریق چندرسانهای آموزشی بر پیشرفت تحصیلی و نگرش به درس علوم در دانشآموزان ابتدایی. فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 8 (3)، 5-19.
Abolmaali, K. (2014). Deduction/induction:qualitative textanalysis. Educational Science from Islamicpoint of View, 4(1), 83-102. [In Persian]
Alavi Langroudi, K. And & Raja'i, A. (2016). The effect of storytelling and creative drama curriculum on creativity and academic performance of fifth grade elementary school female students in composition and art courses. Research in Curriculum Planning, 13 (51), 118-129. [In Persian]
Asadian, S., and & Habibi Azar, A. (2013). Evaluating the effectiveness of science-based science curriculum with research-oriented science curriculum in elementary school. Behavioral Sciences, 15 (5), 9-23. [In Persian]
Azimi, A., Jafari Harandi, R. And & Mousavipour, S. (2013). The effectiveness of computer educational games on academic achievement and attitudes toward learning science. Research in Curriculum Planning, 2 (15), 34-44. [In Persian]
Corni, F., & Fuchs, H. U. (2020). Primary physical science for student teachers at kindergarten aand primary school levels: part i—foundations of an imaginative approach to physical science. Interchange, 51(3), 315-343.
Dehestani, N. And & Mujib, f. (2007). The effect of teaching the concepts of experimental sciences through storytelling method on the learning rate of first grade elementary school girls in tehran in the academic year of 2007-2008. Educational Psychology, 4 (11), 60-75. [In Persian]
Dernayka, I., & Michael, D. (2019). Insight and obstacles from imaginative education science classes, unpublished master’s thesis, Simon Fraser University, Burnaby, Canada.
Educational Research and Planning Organization. (2018). Experimental science Science Of Primary School. Tehran: Offset Company. [In Persian]
Egan, K. (1997). The Educated Mind: How Cognitive Tools Shape Our Understanding. Chicago: University of Chicago Press.
Egan, K. (2001). The Cognitive Tools of Children's Imagination. Faculty of Education, Simon Fraser University, Burnaby, Canada.
Egan, K. (2005). An Imaginative Approach To to Teaching. CA: Jossey-Bass.
Egan, K. (2006). Teaching Literacy: Engaging the Imaginations of New Readers and Writers. CA: Corwin Press.
Ellis, G., McGinnis-Cavanaugh, B., Rudnitsky, A., Ellis, S., & Huff, I. (2019). Engaging children in engineering using digital storytelling. CIRCE magazine: STEAM edition, 2 (2), 127-133.
Ghaffari, K., Davoodi, H. Heidari, H., Yasblaghi Sharahi, Bo and & Mohammadi, F. (2019). Effectiveness of educational games on the the academic achievement of elementary school students in the persian language. Journal of Educational Psychology Studies, 16 (35), 211-242. [In Persian]
Hassanzadeh, S., Salehi, K., & Moghadamzadeh, A. (2018). The effect of participatory teaching on group cohesion of elementary students. Research In in Educational Systems, 12(40), 39-63. [In Persian]
Heydari, S. And & Ghaffari Nia, R. (2020). Comparison of the effect of two methods of teaching in a a playful and traditional way on mathematics learning of female elementary school students (case study: ivan city), Journal of New Advances in Psychology, Educational Sciences and Education, 2 (20), 77-95. [In Persian]
Hoseini, A., Eshkevari, A. & Majidi, N. (2020). The effectiveness of game-based laerning on students' learning and motivation in arabic language. Language Related Research, 11(2), 363-388. [In Persian]
Hossein Khanzadeh, A., Ebrahimi, Sh., Hosseini, Sh. & Khodakarami, F. (2020). The effect of of math education through computer training programs on math learning and interest of late learners. Empowering exceptional children. 10 (2), 149-164. [In Persian]
Kang, H. S. (2015). Development of narrative-based pedagogical conten knowledge. Advanced Science and Technology Letters,15 (92), 109-113.
Kotluk, N. & Kocakaya, S. (2017). The effect of creating digital storytelling on secondary school students' academic achievement, self-efficacy perceptions and and attitudes toward physics. International Journal of Research in Education and Science (IJRES), 3(1), 218-227.
Leeburn, A. (2017). Increasing Activeness: Cultivating Ecological Understanding in kindergarten Unpublished master’s thesis, Simon Fraser University, Burnaby, Canada.
Marzban, S., Bagheri, M. And & Talkhabi, Y. (2018). The effect of storytelling through educational multimedia on academic achievement and attitude towards science lessons in elementary students. Information and Communication Technology in Educational Sciences, 8 (3), 5-19.
Poladerg, M. (2017). Design and compile compile a story-based curriculum guide. Master Thesis. Kharazmi University Faculty of Psychology. [In Persian]
Rahbar, A. (2010). Investigating the effect of integrated and non-integrated curriculum on learning of third grade elementary students in experimental sciences with storytelling method. Allameh Tabatabai University. [In Persian]
Salehinejad, N., Dortaj, F., Seif, A. A., & Farokhi, N. A. (2017). The effectiveness effectiveness of an educational educational package package based based on multimedia software for making mind maps on cognitive skills in science lessons in eighth grade female students. Research in educational systems, 11(38), 7-37. [In Persian]
Shafei, M., Jahani, J. & Khalie, H. (2019). The effect of the “instructional dart game” on learning the basic concepts of math in the first grade in elementary schools. Journal of Curriculum Research, 9(1), 30-53. [In Persian]
Shahi, R. (2018). Integrating the Cognitive Tools: What are the Effects? Unpublished master’s thesis, Simon Fraser University, Burnaby, Canada.
Soheili, F., Solgi, Z. & Khanjar, A. (2019). The effect of education through storytelling, reading books and film screenings on children's motivation and and interest in reading. Information Research and Public Libraries (Former Library Message), 25 (1), 67-94. [In Persian]