امامی پور، س) .1381(. بررسی تحولی سبک های تفکر دانش آموزان و دانشجویان و رابطه آن با خلاقیت پیشرفت تحصیلی، مجلۀ نوآوری های آموزشی، شماره 3، صص 88-105.
بابامحمدی، ح.، خلیلی، ح) .1383(. مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سمنان دانشکده پرستاری و پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی سمنان، دامغان، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، دوره4، شماره2، صص23-31.
بهادری و شفیق پور) 1384(تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سلامت روانی دانشجویان.
بهره مند،اسماء) 1392(«رابطه بین آموزش تفکر با مهارت های زندگی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان »پایان نامه کارشناسی ارشدتاریخ وفلسفه آموزش وپرورش دانشگاه باهنرکرمان.
دلاورعلی،مبای نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی، انتشارات رشد،تهران.
رشیدی نژاد و بهرام نژاد)1390(. تأثیرآموزش کارگاهی مهارتهای زندگی بر احساس، طرز تفکر ونحوه رفتار دانشجویان پرستاری بم.
جهانی، جعفر) 1387(. «نقد و بررسی مبانی فلسفی الگوی آموزشی تفکر انتقادی لیپمن »رسالۀدکتری دانشگاه تهران.
شرفی. محمدرضا) .1381(. تفکر برتر)رویکردی فلسفی- دینی و روانشناختی درتفکروکارهای آن در زندگی(تهران سروش.
شعبانی .حسن)1382( مهارتهای آموزشی و پرورشی )روش هاو فنون تدریس(تهران سمت.
شعبانی، حسن) .1380(. تأثیر روش حل مسئله به صورت کار گروهی بر روی تفکر انتقادی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان چهارم ابتدیی شهر تهران، رسالۀ دکتری دانشگاه تربیت مدرس.
قلعه اسلامی و محمود نیا)1386(.تأثیرآموزش مهارت های زندگی بر سلامت مددجویان.
فریمانی محمد)1388(بررسی میزان تفکرانتقادی معلمان آموزش وپرورش شهرفریمان مجله علوم اجتماعی دانشکده ادبیات وعلوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد230-197.
فیشر.رابرت) .1385(. آموزش تفکر)ترجمه فروغ کیان زاده.(
علیوندی وفا ) 1384 (، رابطه بین میزان تفکر انتقادی و پیشرفت تحصیلی ) میانگین معدل ها( دانشجویان دانشگاه تبریز.
معافی محمودوهمکاران) .1392(. تفکروسبک زندگی دوره اول متوسطه )هفتم(انتشارات کتاب های درسی ایران.تهران.نوبهار)
1390 (»مقایسه تأثیر دو روش حل مسئله و بحث گروهی بر میزان یادگیری و یادآوری دانش آموزان »
هاشمیاننژاد، فریده) 1380(. «ارائه چهارچوب نظری درخصوص برنامه درسی مبتنی بر تفکر انتقادی در دوره ابتدایی با تأکید بر برنامه درسی مطالعات اجتماعی»رسالۀ دکتری دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات.هایدگر.مارتین)1385(معنای تفکر چیست)ترجمه فرهاد سلیمانیان(تهران مرکز.
Dekeyser. M.,raes. P.,lejssen, m.l.,d .d. (2008) mindfulness skills and interpersonal behavior. Personality and individual differences,44(5), 12351245
Garland, e. l.,Gaylord, s. a., &fredrickson, b. l.(2011). Positive reappraisal mediates the stress-reductive effects of mindfulness:an upward spiral process. Mindfullness, 8, 17-27. 21- Isoda, M. (2010). Lesson Study: Problem Solving Approaches in Mathematics Education as a Japanese Experience Procedia – Social and Behavioral Sciences, 8, 17- 27.
Li li.ruport wegerif.(2014).challenging and developing notions of confucain education:thinking skills and skills and creativity.volume 11.
Mark.e.courtney,joann.lee,Alfred.perez.(2011).receipt of help acquiring life skills and predictors of help receipt among current and former foster youth:children and youth service rewiew.volume 33.issue12.
Shirly.Avargil,Orit.herscovits,Yehudht.judy DORI.(2011).Teaching thinking skills in content-based learning :teacher s challenges and assessment knowledge:springer science and business media.
Zhang,l(2006).teacher thinking style.match mismatch matter in students achievement?educational psychology.26,pp.395-40