اسفیجانی، اعظم (1381)، بررسی تأثیر آموزش به کمک شبکههای اطلاع رسانی بر انگیزش تحصیلی دانشآموزان دختر سال دوم راهنمایی منطقه 14 آموزش و پرورش تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت معلم تهران.
اورنگی، عبدالمجید و حج فروش، احمد (1386)، بررسی نتایج کاربرد فنّاوری اطلاعات و ارتباطات در دبیرستانهای شهر تهران، فصلنامۀ علمی- پژوهشی نوآوریهای آموزشی، شماره 23.
حج فروش (1381). بررسی آسیبهای کنکور بر برنامههای درسی دوره متوسطه و پیشدانشگاهی و ارائه روش مناسب برای رفع آسیبها، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، گزارش طرح پژوهشی منتشر نشده.
دلاور، علی (1385). روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، انتشارات دانشگاه پیام نور.
ذاکری، اعظم (1382)، مقایسۀ تأثیر آموزش به کمک نرمافزار آموزشی و شیوۀ سنتی بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانشآموزان پسر پایۀ اول راهنمایی منطقۀ 8 شهر تهران، پایان نامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران.
سیف، علی اکبر (1380)، روان شناسی پرورشی (روان شناسی یادگیری و آموزش)، انتشارات آگاه، تهران.
شبیری، فاطمه (1382)، تهیه نرمافزار آموزشی فیزیک سوم دبیرستان و بررسی تأثیر آن بر جنبههای شناختی و عاطفی دانشآموزان، پایان نامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران.
شعبانی، حسن (1386)، مهارتهای آموزشی و پرورشی (جلد دوم)، انتشارات سمت، تهران.
شکوهی، غلامحسین (1387)، مبانی و اصول آموزش و پرورش، انتشارات آستان قدس رضوی، مشهد.
فرهادیان، محمود (1386)، آموزش مشارکتی به کمک رایانه در آموزش ریاضی، پایاننامه دوره دکتری، دانشگاه شهید باهنر کرمان.
کبودوند، محمد؛ اسماعیلپور، ایوب؛ بدریان، عابد و شمس اسفندآبادی، محمد (1389)، یادگیری مفاهیم انتزاعی فیزیک نوین به کمک زمینههای کاربردی لیزر، فصلنامه علمی- پژوهشی فنّاوری آموزش، دانشگاه شهید رجایی تهران.
گلزاری، زینب (1383)، تأثیر بهکارگیری طراحی آموزشی دستسازهها و نرمافزارهای محقق ساخته درس ریاضی دورۀ راهنمایی بر یادگیری دانشآموزان دختر شهر تهران و مقایسه این روش با روش تدریس سنتی، پایان نامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران.
صدرالاشرافی، مسعود و خوشبین، آزاده سادات (1387). تعیین نشانگرهایی برای سواد فیزیکی درجهت تعیین ساختار نظام آموزش فیزیک و اصلاح آن، پایاننامه کارشناسی ارشد آموزش فیزیک، دانشگاه شهید رجایی تهران.
مژدهآور، فریبا (1385)، تأثیر آموزش ریاضی با کمک کامپیوتر بر نگرش و یادگیری درس ریاضی دانش آموزان دختر سال دوم رشته ریاضی دبیرستان شهر هشتگرد، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم.
Badrian, A. (2008). Investigation the Impacts of Web- Based Chemistry Courses on Chemical Literacy among High- School Students, 9th European Conference on Research in Chemical Education, Istanbul, Turkey.
Bourg, D. M.(2004), How physics is used in video Games , physics education, 39 (5), 401-406.
Chandra, V. & Lioyd, M. (2008), ICT and student achievement, British Journal of Educational Technology, 39 (6), 1087-1098.
Constantinou, C. P. & Papadouris, N. (2004), Potential contribution of digital video to the analysis of the learning process: A Case study in the context of Electric circuits, Educational Research and Evaluation, 10 (1), 21-39.
Conway J. (1997), Education technologys effect on models of instruction, Journal of Educational Technology, 28 (3), 187-188.
Dalgety, J.; Coll, R.& Alister, J. (2003). Development of Chemistry Attitudes and Experiences Questionnaire (CAEQ), Journal of Research in Science Teaching, 40(7), 649-668.
Glynn, S. M.; Taasoobshirazi, G.& Brickman, P. (2009),Science Motivation Questionnaire: Construct Validation With Nonscience majores, Journal of Research in Scinence Teaching, 46 (2), 127- 146.
Greca, I. M. & Moreira, M. A. (2002). Mental, physical, and mathematical models in the teaching and learning of physics, Journal of Science Education, 1, 106- 121.
Hodson, D. (2003). Time for action: Science education for an alternative future. International Journal of Science Education, 25(6), 645–670.
Jimoyiannis, A. & Komis, V. (2001). Computer simulations in physics teaching and learning: A case study on students’ understanding of trajectory motion, Computers & Education, 36, 183-204.
Lawrence, T. E. (1995), Investigation on the effects of using interactive digital video in a physics classroom on student learning and attitudes”, Master of Scince, Kansas State University, Manhattan.
Maherrera, B. & Barista, D. G. M. (2008), Information and comuinication technologies used by undergraduate students in their academicand socialization activities, Springer.
Osborne, J. & Collins, J. (2001). Pupils’ Views of the Role and Value of the Science Curriculum: A focus-group study. International Journal of Science Education, 23(5), 441–467.
Papadouris, N., Constantinou, C.P. & Kyratsi, T. (2008). Students’ use of the energy model to account for changes in physical systems, Journal of Research in science teaching, 45(4), 444-469.
Pilot, A. & Bulte, M. W. (2006). why do you" need to know?" context-based education, International Journal of Science Education, 28 (9), 953-956.
Rao,
V.
K. (2005),
Instructional technology,
New delhi:
A.
P. H. Publishing corporation, India.
Sidhu, S. M.& Selvanathan, N. (2005), A Taps interactive Multimedia package to solve engineering Dynamics problem, Campus-Wide Information Systems, 22 (5), 275-289.
Stipek, J. D. (2003). Engaging schools: fostering high scholl students motivation to learn, national academic press.
Ted, M.; LindaK, K.& Taber, U. (1997), Learning be design: Integrating technology into the curriculum through student multimedia design project, Cambridge,MA: Harvard University Press.
Vygotsky, L. S. (1978). Mind in society: The development of higher psychological processes. Cambridge, MA: Harvard University Press.