بشارت، م، کریمی، ک، و رحیمی نژاد، ع. (1385). بررسی رابطه سبکهای دلبستگی و ابعاد شخصیت. مجله روانشناسی و علوم تربیتی، 36 (2 و1)، 55-37.
شولتز، د. (1381). نظریه های شخصیت. ترجمه: یوسف کریمی و همکاران، تهران: ارسباران.
عبادی، ع. (1384). رابطه بین ریخت های شخصیتی و سبکهای یادگیری در دانشآموزان سال اول مقطع متوسطه. پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
کریمی مونقی، ح، دباغی، ف، اسکویی، ف و ویلاینن جولکانن، ک. (1388). سبک یادگیری دروس نظری: تجارب و درک دانشجویان پرستاری. فصلنامه ایرانیآموزشدرعلومپزشکی، 9(1)،50.
کلباسی، س، ناصری، م، شریف زاده، غ، و پور صفر، ع. (1387). سبکهای یادگیری دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، 5(1)، 16-10.
محمد اسماعیل، ا. (1384). بررسی و مقایسه 16 تیپ شخصیتی دانشجویان ایرانی و هندی. فصلنامه روانشناسی و علوم تربیتی، 35 (1).134-121.
موسوی، ح و جوادی، ر. (1390). عوامل مؤثر در بهبود یادگیری دانشجویان از دید استادان دروس بالینی رشتۀ پزشکی عمومی دانشکده بندر عباس. مجله پزشکی هرمزگان، 11(2)، 127-122.
نجفی کلیانی، م، کریمی، ش و جمشیدی، ن. (1388). مقایسه سبکهای یادگیری و روشهای ترجیحی تدریس دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا. مجله علمی ـ پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اراک. 12(4)، 94-89.
نوروزی، ص. (1386). سبک های شناختی. تدبیر، 18(184).
همایونی، ع, کدیور، پ و عبداللهی، م. (1385). رابطه بین سبکهای یادگیری، سبکهای شناختی و انتخاب رشتۀ تحصیلی در دانشآموزان پسر دبیرستانی، فصلنامه روانشناسان ایرانی، (10)3.144-137.
ولی زاده، ل؛ فتحی آذر، ا؛ و زمان زاده، و. (1386). ارتباط ویژگی های یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری و مامایی، فصلنامه ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 7 (2).450-443.
Caglayan, H.S. (2011). The investigation of academician's learning style in school of physical education and sports in Turkey. Educational Research and Reviews, 6(3).326-333.
Carroll, R. (2005). Helping to define graduate education: the APS/ACDP list of professional skills for physiologists and trainees. Advances in Physiology Education, 29, 56.
Davis, G. A. (2006). Learning styles and personality type preferences of Community development extension educators. Journal of Agricultural Education, 47(1).90-99.
Felder, R.M., Felder, G.N, & Dietz E.J. (2002). The Effects of Personality Type on Engineering Student Performance and Attitudes.Journal of Engineering Education, 91(1), 3–17
Garger, S., & Guild, p. (1984). Learning styles: The critical difference. Curriculum Review. 23(1).
Garton, B. L., Thompson, G. W., Cano, J. (1997). Agriculture teachers and Students: In concert or conflict? Journal of Agricultural Education, 38(1).38-44.
Lawrence, G. (1984). A synthesis of learning research involving MBTI. Journal of Psychological Type, 8, 2-15.
Myers – Briggs. (1998). Type Indicator and academic achievement in Engineering Education. Journal of Applied Engineering, 14(5): 311-315.
Teevan, CJ. & Schlesselman L. M, (2011). Index of Learning Styles in a U.S. School of Pharmacy Received (first version): Available from:
http://www.pharmacypractice.org/
Timmons, J.A., (2005). New Venture Creation. Boston, Irwin McGraw-Hill.26-32.
Torres, R. M., & Cano, J. (1994). Learning styles of students in a college of agriculture. Journal of Agricultural Education, 35(4).61-66.
Whittington, M. S., & Raven, M. R. (1995). Learning and teaching styles of student teachers in the Northwest. Journal of Agricultural Education, 36(4).10-17.
Witkin, H. A., Oltman, P. K., Raskin, E., & Karp, S. A. (1971). A manual for the embedded figures tests. Palo Alto, CA: Consulting Psychologists Prees, Inc.
Witkin, H. A. (1976). Cognitive style in academic performance and in teacher-student relations. In S. Messick and Associates (Ed.), Individuality in Learning (pp. 38-72). San Francisco: Jossey Bass Publishers
Wehrwein,A., Heidi, L. & Stephen E. D (2007).Gender differences in learning style preferences among undergraduate physiology students, Advances in Physiology Education, 31, 153-157.
Zimmerman A. P, Johnson R. G., Hoover, T. S., Hilton J. W., Heinemann P. H. R. & Buckmaster, D. (2006).Comparison of Personality Types and Learning Styles of Engineering Students, Agricultural Systems Manna Gerent Students, And Faculty in an Agricultural And Biological Engineering Department, American Society of Agricultural and Biological Engineers, 49(1): 311−317.