ابیلی، خدایار و هداوندی. محمدرضا (1383). ارزیابی کیفیت دورههای آموزشی موسات ارائه دهنده خدمات آموزشی به شرکت ایران خودرو. مجله روانشناسی و علوم تربیتی. سال 34، شماره 1، ص 99-127.
ارونسون، الیوت (1385).روانشناسی اجتماعی.ترجمه حسین شکرکن.تهران.انتشارات رشد.
براتی، هاجر و عریضی، حمیدرضا (1389). تعامل تواناییهای شناختی با دو شیوه آموزشی در واکنش به ارزشیابی آموزش و عملکرد پس از آموزش در یک شرکت صنعتی. مجله روانشناسی معاصر،5(1)- 63-51.
براتی، هاجر و نوروزی، صغرا (1384).بررسی رابطه بین خوداثربخشی و ثبات هیجانی با خشنودی شغلی کارکنان شرکت ذوب آهن اصفهان. پایان نامه کارشناسی.دانشگاه شهید چمران اهواز. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
دولان، شیمون. ال و شولر، رندال. اس (1384). مدیریت امور کارکنان و منابع انسانی. ترجمه: محمد صائبی و محمد علی طوسی. تهران، مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی.
رابینز، استفان. پی (1384). مدیریت رفتارسازمانی.ترجمه فرزاد امیدواران.تهران. موسسه کتاب مهربان نشر.
عریضی، حمیدرضا (1386). طرح پژوهشی ارزشیابی آموزشی در شرکت ملی گاز ایران. تهران.
عریضی، حمیدرضا؛ عسکری، آزاده و اخباری، مریم (1387). اثربخشی خطا بر روی خلاقیت وبرنامه ریزی و تفکر مستق از میدان دانشجویان رشتههای مهندسی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران. سال دهم.شماره 37.ص 31-49.
فتحی واجارگاه. کوروش و دیبا واجاری . طلعت (1384). ارزشیابی اثربخشی دورههای آموزشی (براساس الگوی کرک پاتریک).تهران،آییژ.
کرلینجر، اس. فرد و پدهازر، ای. الازار (1385). رگرسیون چند متغیره در پژوهشهایعلوم رفتاری. ترجمه حسن سرایی. مرکز نشر دانشگاهی.
مسعودنیا. ابراهیم (1386).خودکارآمدی ادراک شده و راهبردهای مقابله ای در موقعیتهای استرسزا. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، سال سیزدهم، شماره 4،405-415.
مهداد، علی (1387). روانشناسی صنعتی و سازمانی. اصفهان. نشر جنگل.
Aiken,L.S.,& West,S.G.(1991).Multiple regression:testing and interpreting interactions. Newbury park,Ca:Sage.
Bandura,A.(1971).Social learning theory.Morrison,NJ:Gene learning Press.
Bandura,A.(1986).Social Foundation of thought and action: A social cognitive theory: Englewood Cliffs,NJ:Prentice-Hall.
Bourgeois, N T.(2007).Error training: An examination of met cognition, emotion control, intrinsic motivation, and knowledge as mediators of performance effects.Louisiana State University and Agricultural & Mechanical College, 121 pages; AAT 3277097.
Campbell J.P & kuncel,W,R.(2001).Individual and Team training ,SAGE publications,London.
Cohen ,J., & Cohen,P.(1983).Applied multiple regression/correlation analysis for the behavior sciences.Hills dale,NJ:Erlbaum.
Cronbach,L.J.& Snow,R.E(1977).Aptitude and instructional methods.New york:Irvington.
Dawson, K. A., Gyurcsik, N. C., Culos-Reed, S. N., & Brawley, L. R. (2001). Perceived control: A construct that bridges theories of motivated behavior. In G. C. Roberts (Ed.), Advances in motivation in sport and exercise (pp. 321-356). Champaign, IL: Human Kinetics.
Dormann,T.,& Fres,M.(1994).Error training: Replication and the function of exploratory behavior. International Journal of Human –Computer Interaction,6,365-372.
Ford,J.D.(2000).Training in organization. Gulf Publishing Company. Texas.
Frese M. & Altman.A.(2002).The Treatment of errors in learning & training .In L.Bain BidgeS.A.R.Quinanilla(Eds.).Developing Skill with New thechnology Chichester,England:Wiley.pp.65-86.
Frese M. & Zapf,D.(1994).In H.C. Triandis,M.D.Dunnette & L.M.Hough (Eds) ,Handbook of Industrial and Organizational Psychology,Vol.4(2nd ed.).Pal Alto,CA:Consulting Psychologist Press.
Gao Z.
(2008).College Students' Motivation Toward Weight Training: A Combined Perspective.
Journal of Sport Behavior. , 31( 1), 22-44.
Gao Z.,
Xiang P.,&
Lee A. M.(2008).
Self-Efficacy and Outcome Expectancy in Beginning Weight Training Class: Their Relations to Students' Behavioral Intention and Actual Behavior.
Research Quarterly for Exercise and Sport, 79(1) , 92-111.
Goldestein,I.L.(1989).Training and development in organizations. Collected papers. San Francisco: Jossey-Bass.
Hollnagel,E.(1998).Cognitive Reliability and Error Analysis Method. CREAM.Oxford,New York & Tokyo:Elsevier.
Kirkpatrik,D.(1996).Evaluating Training Programs: The Four Level.Berret Publishing.New York.
Koslowski,S.W.J.,Gully,S.m,Brown.K.G.,Salas,E.,Smith,E.M.,&Nason,E.r.(2001).Effects of training goals and goal orientations traits on multi-dimensional training outcomes and performance adaptability. Organizational Behavior and Human Decision processes,85,1-31.
Michelle Y, C.(2005). Toward minimizing negative consequences of errors: Exploring interactions between trainee characteristics and training design. available on:www.ProQuest.com
Nyssen ,A.S.(2000).Analysis of human errors in anaesthesia: Our methodological approach:from general observation to targeted studies in laboratory.In C. Vincent & B.A. De Mol(Eds.), Safty in Medicine(pp.49-63).London: Pergamon.
Riggs,M.l.Warka,J,BABASA,B,Betancourt,R.Hooker,S.(1994).Development and validation of self –efficacy and out come expectancy scales for job-related applications.Educational and Psychological Measurement,57, 793-802.
Rochat S.,
Martin E.,
Piot-Ziegler C.,&
Najafi B., et al
.(2008).Falls Self-efficacy and gait performance after gait and balance training in older police.
Journal of the American Geriatrics Society. , 56( 6), pg. 1154.
Snow , R. E. & lohman,D.F.(1984). Toward a Theory of cognitive aptitude for learning from instruction .Journal of educational psychology,76(3),347-376 .
Snow , R. E. (1989). Aptitude-treatment interaction as a framework for research on individval differences in learning . In P.L. Ackerman, R.J. sternberg & R.Glaser(Eds.),Learning and individval differences (pp 13-59).New york:Freeman & co.
Williams, D. M., Anderson, E. S., & Winnet, R A. (2005). A review of the outcome expectancy construct in physical activity research. Annals of Behavioral Medicine, 29, 70-79.
Yorke, C M.(2005).Toward minimizing negative consequences of errors: Exploring interactions between trainee characteristics and training design. DePaul University, 143 pages; AAT 3196376.